2019-10-09 13:09:16 U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI Učenici 1. a i 1. b razreda (medicinska sestra/tehničar) proveli su jedan školski sat u školskoj knjižnici. Tamo su se uz upute prof. Lešina bavili istraživačkim radom. Kako je protekao rad i druženje pogledajte pod opširnije. U školskoj knjižnici učenike je dočekalo mnoštvo rječnika, enciklopedija, leksikona… Uvodnu riječ je održala naša knjižničarka, a zatim su učenici podijeljeni u manje grupe razgledali knjižnični fond. Bilježili su podatke o autoru rječnika, vrsti rječnika, godini izdanja. Uz pomoć udžbenika kasnije su proveli klasifikaciju. Jedna grupa u svakom razredu je dobila zadatak da postavi pitanja našoj školskoj knjižničarki. Evo kako je protekao intervju. Knjižnica Zdravstvene škole u Splitu mami mnoštvo učenika svojim zanimljivim, edukativnim i raznolikim sadržajem. U to smo se uvjerile tijekom razgovora s knjižničarkom prof. Vlatkom Doko. Postavile smo joj razna pitanja o svemu što nas je zanimalo, a ona je na njih vrlo rado odgovorila. Pristupačnost i želja za suradnjom naše knjižničarke učinila je ovaj naš susret poučnim te ćemo se u knjižnicu vraćati s osmijehom na licu. Ako želite saznati što smo novo naučili o knjižnici, pročitajte intervju. Volite li knjige? Što su za Vas knjige? Volim knjige. Za mene su knjige odmor i zabava, a ponekad i propitkivanje o nekim bitnim stvarima. Koliko dugo radite u knjižnici? U knjižnici radim osam godina. Što Vam je najzanimljivije u Vašem poslu? U mom poslu su mi najzanimljiviji projekti s učenicima. Sada ćemo Vam postaviti nekoliko pitanja vezanih uz razvrstavanje književnih djela. Kako su razvrstane knjige u knjižnici? Knjige u knjižnici su razvrstane po UDK (univerzalna decimalna klasifikacija) pomoću glavnih i pomoćnih tablica u koje se knjige razvrstavaju po abecednom redu. Koji tip knjižnične građe postoji? Razlikujemo nekoliko tipova knjižnične građe kao što su tiskani, elektronički, glazbeni, audiovizualni (film, CD). Koliko često se obnavlja knjižnični fond? Obnova knjižničnog fonda ovisi o ministarstvu, koliko često nam daju prinos. Što sve spada u referentnu zbirku? U referentnu zbirku spadaju leksikoni, časopisi, rječnici… Što se događa sa starim knjigama? Stare knjige se otpisuju jednom godišnje, a svake četiri godine se radi potpuna revizija u kojoj se naše knjige nude drugim knjižnicama. S kojim brojem knjiga raspolaže ova knjižnica? Mislite li da je to dovoljno? Knjižnica raspolaže s oko 5000 knjiga što je dvostruko manje od predviđenog, stoga svakako nije dovoljno. Kako kao knjižničarka promatrate budućnost tiskanih knjiga? Hoće li elektronička knjiga ući u široku uporabu? Hoće li nestati potreba za knjigama? Mislim da neće nestati knjiga jer već deset godina postoje elektroničke knjige, a ljudi ipak i dalje vole prolistati knjigu. Nakon intervjua s knjižničarkom odlučile smo malo propitati učenike kako se snalaze u upoznavanju s rječnicima i što misle o tome. Evo što su nam rekli. Kako se snalazite među tolikim brojem rječnika? Snalazimo se iznenađujuće dobro s obzirom na to da smo se rijetko kada susretali s ovoliko različitih rječnika. Smatrate li ovu radionicu korisnom? Zašto? Da, svakako da je korisna. Imamo priliku proširiti svoj vokabular, naučiti nešto novo o podrijetlu riječi i u svakom slučaju je zabavno zato što radimo u grupama. Kako biste ocijenili ovu radionicu od 1 do 10? Prosječni odgovori su 9 i 10. Devet zbog toga što pojedini učenici smatraju da nedostaje dodatnog sadržaja koji bi upotpunio radionicu, dok ostali smatraju kako je sve bilo odlično. Kad smo se vratili u učionicu proveli smo vršnjačko vrednovanje (vrednovanje kao učenje) za intervju. Četiri grupe ( u svakom razredu) su dale najveći broj bodova – 12/12, a samo jedna grupa 11/12. |
Zdravstvena škola Split |