2018-09-16 21:38:00

Ekskurzija maturalnih razreda München, Prag, Beč

Krajem kolovoza 150 naših maturanata i njihovih razrednica (4.cdefg i 5.ab)  su krenuli na svoje veliko i dugo očekivano putovanje. Uputili smo se s tri velika autobusa i u pratnji naših vodiča Kreše, Luke i Davora iz agencije Viptravel.  Bilo je odlično, zanimljivo, poučno i jako zahtjevno. Vidjeli smo i saznali puno toga u malo vremena. Proslavila su se tri rođendana, razvila se nova prijateljstva i rodile nove ljubavi...

Svi smo poželjeli ponovo posjetiti ove prekrasne gradove i o njima više saznati i naučiti. Jer, na žalost, stigli smo ih samo zagrebati po površini.

Fotografija uskoro pregledajte u foto - galeriji!
Detaljnije o izletu možete pročitati pod "opširnije…"

Prvi dan:
Naša ekskurzija je započela u popodnevnim satima polaskom s autobusnog kolodvora Sukoišanska.

Drugi dan:
Prva stanica je bio Salzburg koji nas je dočekao pospan. Tu smo razgledali najbitnije znamenitosti poput Mozartovog trga, ribnjaka s fontanom i kipom konja Pegaza, dvorac, katedralu, Mozartovu rodnu kuću te simpatične ulice specifične za staru Njemačku. Slobodno vrijeme smo iskoristili kako bismo detaljnije pogledali pojedine znamenitosti, penjanje na tvrđavu, okrijepili se u Starbucksu te se odmorili uz park kraj rijeke gdje smo imali pogled na cijeli grad.

Sljedeće odredište nam je bio Munchen odnosno BMW Welt gdje smo imali priliku slikati se i sjesti u najnovije modele tih automobila. Odmah potom smo se uputili u Tehnički muzej gdje smo imali dosta slobodnog vremena. Muzej je ogroman i ima puno zanimljivih postava, među ostalim mogli smo ući unutar stanice čovjeka, pogledati razne animacije, saznati o mikročipovima, o kompjuterima, o gradnji, o geodeziji.... Na  vrhu muzeja nalazi se prekrasan vidikovac s pogledom na cijeli München Nakon smještaja u hotelu, otišli smo u centar grada te se prošetali kroz njega. Vodič nam je pokazao Karlov i Marijin trg te novu gradsku vijećnicu koja nas je zapanjila svojom veličinom i gotičkom ljepotom. Večera koja je slijedila poslužena nam je u jednoj od najpoznatijih pivnica u gradu gdje smo uživali u hrani, pivu i zabavnom programu tradicionalnog njemačkog plesa i svirke.

Treći dan:
Sutradan ujutro smo posjetili Allianz arenu te ušli u samu unutrašnjost gdje se održavaju konferencije te u svlačionice domaće i gostujuće momčadi. Sljedeće odredište su nam bile Karlove toplice ili Karlovy Vary gdje smo slobodno vrijeme iskoristili za okrjepu i razgled grada. U tom prekrasnom gradiću smo razgledali zanimljivi muzej kristala i jedno od njihovih lječilišta s termalnom vodom koja prirodno izvire gejzirima i ima temperaturu od 70°C! U popodnevnim satima odlazimo u grad gdje smo se najduže zadržali na ekskurziji te smo ga imali priliku i najljepše upoznati, a to je grad Prag. Ostavivši stvari u hotelu uputili smo se u centar razgledati Vacklavski i Starogradski trg te Karlovu ulicu. Navečer smo išli u prvi noćni provod ekskurzije, klub Blondie gdje smo se zabavili uz dobru muziku i piće te se u kasnim satima vratili u hotel.

Četvrti dan:
Idući dan smo proveli u obilasku "Zlatnog Praga" tj. onog starog dijela grada. Naš obilazak Praga počeo je, na svu sreću, s vrha brda prema dolje. Razgled je započeo s Praškim dvorcem (Pražsky hrad) u četvrti Hradčan, Loretom, starom kraljevskom palačom, bazilikom sv. Jurja, kulom Daliborkom, impozantnom katedralom Svetog Vida. Zatim smo ušli u iznimno simpatičnu Zlatnu ulicu (Zlata ulička) koja je poznata po alkemičarima koji su živjeli u njoj. Vidjeli smo i mnoge druge znamenitosti koje smo imali priliku sami razgledavati i na taj način samostalno otkrivati ljepote tog starog dijela grada.

Vrijeme je bilo prekrasno, čak previše toplo,  hodali smo puuuno, ali smo bili oduševljeni ljepotom i živošću Zlatnog grada. Po obilasku tog dijela, pješice smo se spustili do najpoznatijeg Karlovog mosta koji zaista plijeni poglede. Preko njega smo došli do samog centra u kojem smo dobili slobodno vrijeme za kavicu i kupovinu u centru. Taj dan smo imali priliku ručati na brodu na Vltavi što je bilo zaista iskustvo koje ćemo dugo pamtiti. Nakon toga smo otišli u hotel gdje smo večerali i spremili se za izlazak koji je i po drugi put ispunio sva očekivanja.

Peti dan:
Sutradan smo posjetili bolnicu te smo se po obilasku zaputili u predgrađe Troja u kojoj smo obišli istoimeni zoološki vrt koji nije nimalo razočarao svojom raznolikošću, a botanički vrt svojom gracioznošću i profinjenosti upravo zbog mira koji prevladava.

Botanički vrt "Troja" koji se nalazi u Pragu jedan je od najljepših botaničkih vrtova u Europi. To spokojno i bajkovito mjesto dugo ćemo pamtiti. Zadivio nas je svojom veličinom, brojem vrsta i raznovrsnim krajolicima koje nudi.
Tamo smo razgledali: japanski vrt, koji nas je vjerojatno sve najviše opčarao raznim i mnogobrojnim bonsai drvcima, mediteranski vrt, šumu, šumski vrt, močvaru i sjevernoameričku preriju, također i brdašce na kojemu je smješten vinograd i kapelica sv. Klare sa kojeg se pruža fascinantan pogled na čitav Prag. U sklopu botaničkog vrta "Troja" nalazi se prekrasan staklenik "Fatamorgana" gdje je velik broj tropskog i suptropskog bilja.

Nakon toga smo se ponovno našli u centru gdje smo ručali, a nakon slobodnog vremena obišli poznatu tvornicu čokolade koju smo svi iščekivali s nestrpljenjem. Ondje smo naučili kako nastaju čokoladice ali isto tako i put čokolade od samog zrna kakaa do one ukusne pločice ili kuglice. Nakon još kratkog slobodnog vremena za samostalno istraživanje grada, zaputili smo se u hotel na večeru, a potom i posljednji put otišli u klub.

Šesti dan:
Idući dan smo nažalost napustili Prag koji nam je svima ostavio predivne uspomene i zaputili smo se prema Beču. Na putu smo se zaustavili u gradiću Telču koji izgleda poput filmskog seta i ondje smo ručali, potom smo nastavili do outlet centra gdje smo imali slobodno vrijeme za šoping i konačno smo krenuli do Beča.
Došli smo u Beč koji nas je na prvu oduševio. Imali smo organiziranu večeru u jednom restoranu blizu centra, a nakon smo otišli do poznatog kvarta "bermudski trokut" gdje su smješteni pubovi za mlade.

Sedmi dan:
Ujutro smo, nakon doručka krenuli u prema rezidenciji Marije Terezije, dvorac Schonbrunn koji nas se iznimno dojmio, kako unutrašnjošću tako i predivnim vanjskim okruženjem i gracioznim vrtovima koji se prostiru na ogromnoj površini. Potom nam je uslijedio razgled grada, Ring, opera, Rathaus, Parlament, Heldenplaz, Hofburg, Kohlmarkt, Gtaben, katedrala i raznorazne ljepote Beča. Dobili smo i svoje posljednje slobodno vrijeme koje smo iskoristili za prikupljanje još divnih uspomena, a nakon toga smo se zaputili prema ipak najdražoj Hrvatskoj i Splitu.

Osmi dan:
Ujutro smo došli na mjesto s kojega smo i krenuli. Svi smo se pozdravili i otišli svojim kućama.
Sve u svemu bilo je ovo jedno jako lijepo iskustvo gdje smo upoznali ne samo gradove i nove kulture i običaje već i sebe i jedni druge. Svakako nešto što je vrijedno pamćenja i nešto što će nam ostati u prekrasnom sjećanju na naših nezaboravnih i ludih 7 dana.

Hvala svima koji su nam omogućili ovaj posjet u prvom redu agenciji VIP Travel i našim razrednicama, bilo je divno i nezaboravno!

učenice T.K. i K.B. (4.g) i K.D. (4.f)