2019-11-10 14:59:36

Medicinski tehničari sudionici Domovinskog rata na nastavi u 4. a i 4. b razredu

U petak, 8.11., medicinski tehničari sudionici Domovinskog rata, gosp. Ivan Maleš, anesteziološki tehničar i gosp. Ivica Poljak, medicinski tehničar održali su dva sata interaktivne nastave s učenicima 4. a i 4. b razreda. Tema je bila povezana s nastavnom cjelinom iz Zdravstvene njege kirurških bolesnika.

Satu je nazočila i zajedno s gostima vodila temu stručna nastavnica Anela Elezović. Susret je moderirala stručna nastavnica Mira Talaja koja je ovu temu povezala s nastavnom cjelinom MZO i MPT „Učiti kako učiti“ za dvije grupe učenike iz 5. a i 5. b razreda. Gosti su se učenicima predstavili kao izravni sudionici Domovinskoga rata, ukratko opisali svoj ratni put i bojišnice na kojima su proveli mjesece i godine te osjetili sva četiri godišnja doba. Time su dodatno senzibilizirali i potaknuli naše učenike da postave prva pitanja. Susret je postao velika živa interaktivna radionica, na trenutke pretvorena u jedno veliko uho i širom otvorene oči. Učenici su postavljali konkretna pitanja iz struke, a odgovori su dolazili s više strana. Gosti su uspoređivali uvjete rada u današnjoj bolnici s ratnim uvjetima te skrenuli pozornost učenicima da se u stjecanju znanja i vještina trebaju pripremati za sve moguće izazove.

Učenike je zanimalo sve: kako se osiguravao sterilni kirurški materijal anesteziološkim timovima u vrletima Velebita, u Rami, na Svilaji, u dubrovačkom zaleđu, koje su rane najčešće zbrinjavali, kako su se nosili sa čestim smrtnim ishodima vojnika i civila, koji su bili zadaci anesteziološkog tehničara u ratu u odnosu na zadatke u mirnodopskim uvjetima, koji su bili motivi da mladi medicinski tehničari dragovoljno krenu u nepoznato, jesu li bili zaštićeni Ženevskom konvencijom, što je sve radio medicinski tehničar u terenskim ekipama u postrojbama Hrvatskog vijeća obrane neposredno uz liniju vojnih aktivnosti, kako su vršili transport ranjenika s bojišnice do sanitetskog vozila i koliko bi to najduže trajalo, koliko su im bile važne stečene kompetencije nakon srednjoškolskog obrazovanja i dotadašnje radno iskustvo u bolnici u odnosu na ono što se od njih očekivalo u okolnostima rata, kako su nabavljali hranu i vodu, i tako dalje. Učenici su također mogli čuti o nekim posebnim situacijama koje su gostima bile emocionalno i stručno najteže. Naše zdravstvene službe se uistinu mogu ponositi što su već u prvim mjesecima Domovinskoga rata bile jako dobro organizirane i time spasile mnoge živote tako da američka vojska proučava organizaciju i strategiju naše zdravstvene službe u Domovinskom ratu kao primjer dobre prakse.

Gosti su učenicima uputili i poruku: završetak ovog ciklusa obrazovanja tek je prva stepenica učenja jer se neprestano treba stručno usavršavati i to shvatiti kao osobnu misiju i viziju. Domoljublje i čovjekoljublje, poštivanje etičkih načela temeljne su sastavnice dobroga čovjeka, a to su preduvjeti kvalitetnog i profesionalnog medicinskog djelatnika u svim, a osobito ratnim okolnostima. Nekoliko puta učenici su spontano zapljeskali. Vrijeme je brzo prošlo, a da nismo ni primijetili kako su planirana dva školska sata već istekla.  

Na kraju su učenici ispunili kratku anketu ovog stručnog i, premda lijepog, toplog i korisnog, ipak emocionalno zahtjevnog razgovora. Odabranu temu su vrednovali najvišom ocjenom te visoko ocijenili metodu žive riječi i razgovora kao metodu poučavanja.


Zdravstvena škola Split