Festival znanosti je nacionalna manifestacija koja se u Hrvatskoj kontinuirano organizira od 2003. godine s ciljem približavanja znanosti javnosti kroz informiranje o aktivnostima i rezultatima na području znanosti, poboljšavanje javne percepcije znanstvenika te motiviranje mladih ljudi za istraživanje i stjecanje novih znanja .
Ovogodišnji Festival znanosti održava se od 5. do 10. svibnja 2025. godine, a središnja tema je “Mreže”. Program festivala obuhvaća različite aktivnosti poput predavanja, radionica, prezentacija, izložbi i pokusa, koje se odvijaju na 42 lokacije diljem Hrvatske .
Organizatori Festivala znanosti su sveučilišta u Splitu, Zagrebu, Rijeci, Zadru i Osijeku, u suradnji s Tehničkim muzejom Nikola Tesla i British Councilom, a manifestacija se održava pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske.
Naša škola će pridonijeti programu s tri radionice i jednim predavanjem:
- Mreža šifri – matematički izazovi kriptografije (ponedjeljak, 5.05.2025.; 15:00 -16:30)
- Klikni, pogledaj i zaključi (utorak 6.5.2025., 9:00 – 11:00)
- Mreža metra – nevidljiva struktura koja oblikuje svijet (četvrtak 8.5.2025., 14:30 – 16:30)
- Hranidbene mreže (petak 9.5.2025., 12:00 – 14:00)
Više informacija o programu Festivala znanosti 2025. dostupno je na službenoj stranici: https://www.festivalznanosti.hr/2025/split/ .
U ponedjeljak, 5. svibnja, u školi je održana radionica „Mreža šifri – matematički izazovi kriptografije“, tijekom koje su učenici imali priliku istražiti fascinantni svijet šifriranja i dešifriranja poruka. Kroz timski rad i niz interaktivnih zadataka upoznali su se s klasičnim metodama poput Cezarove i Vigenèreove šifre te osnovama moderne kriptografije. Radionica je potaknula logičko razmišljanje, suradnju i kreativnost, a učenici su na zabavan način otkrili kako matematika čuva sigurnost informacija u digitalnom dobu.



Radionica “Mreža metra – nevidljiva struktura koja oblikuje svijet”
Održana radionica bila je usmjerena na praktičnu primjenu matematičkih i fizikalnih koncepata u stvarnom svijetu, s naglaskom na važnost metričke mreže i mjernih jedinica. Učenici 2.C, 2.F i 3.D razreda su istraživali kako se precizno mjerenje i standardizacija koriste u arhitekturi, kartografiji, industriji, sportu i tehnologiji. Sudjelovali su u interaktivnim aktivnostima poput mjerenja prostora učionice, računanja proporcija ljudskog tijela kroz zlatni rez, te analize kartografskih podataka, pri čemu su povezivali znanja iz matematike i fizike. Radionica je potaknula učenike na kritičko razmišljanje i razumijevanje kako znanstveni koncepti oblikuju naš svakodnevni život.


