Pet dana igre, znanja i učenja u Zdravstvenoj školi Split

by | Utorak, 4 studenoga, 2025

Učimo kroz igru: realizacija pet dana radionica u Zdravstvenoj školi Split

 Učimo kroz igru: Prvi dan radionica u Zdravstvenoj školi Split

U okviru aktivnosti 3.1. Promocija STEM područja kroz organizaciju manifestacija i znanstveno-popularnih događanja za djecu i učenike, u Zdravstvenoj školi Split završio je petodnevni ciklus radionica u sklopu projekta „Učimo kroz igru – drugi dio“ (SF.2.4.06.04.0024).

Tijekom prvog dana radionica, održanog u ponedjeljak 27. listopada 2025., učenici su sudjelovali na predavanjima i kvizovima na sljedeće teme:

  • Povijest video igara
  • Uloge u industriji video igara
  • Kviz – Povijest video igara
  • Kviz – Uloge u industriji video igara

Kroz razgovor i interaktivne zadatke učenici su naučili kako su se videoigre razvijale od prvih jednostavnih formata do suvremenih edukativnih alata te upoznali različita zanimanja koja se kriju iza razvoja jedne igre – od dizajnera i programera do umjetnika, scenarista i testera.

Tijekom drugog dana radionica, održanog u utorak 28. listopada 2025., učenici su sudjelovali na predavanjima i radionicama na teme:

  • Uvod u game design
  • Radionica osmišljavanja igre
  • Igranje edukativne igre Earth Rising
  • Prijedlozi za poboljšanje igre Earth Rising

Učenici su upoznali osnovne principe game dizajna, istraživali što čini igru zabavnom i poučnom te kroz vlastite ideje pokušali osmisliti vlastite koncepte igara. Nakon toga su igrali edukativnu videoigru Earth Rising i kroz analizu predlagali načine kako dodatno poboljšati njezine mehanike i dizajn.

Tijekom trećeg dana radionica, održanog u srijedu 29. listopada 2025., učenici su sudjelovali na predavanjima i radionicama na sljedeće teme:

  • Korištenje motion capture tehnologije u medicini
  • Kviz – Korištenje motion capture tehnologije u medicini
  • Kako se odgovorno koristiti s ChatGPT-em
  • Demonstracija odgovorne izrade prezentacije preko ChatGPT-a

Učenici su saznali kako se motion capture tehnologija koristi u medicini, primjerice u rehabilitaciji, praćenju pokreta i znanstvenim istraživanjima. Drugi dio dana bio je posvećen odgovornom korištenju umjetne inteligencije, gdje su učenici kroz praktičan primjer naučili kako ChatGPT može pomoći u obrazovanju i izradi prezentacija, uz poštivanje etičkih načela i provjeru izvora

Tijekom četvrtog dana radionica, održanog u četvrtak 30. listopada 2025., učenici su sudjelovali na predavanjima i kvizovima na sljedeće teme:

  • Kako se rade 3D modeli za video igre
  • Kviz – Kako se rade 3D modeli za video igre
  • Što je game engine?
  • Kviz – Game engine

Učenici su naučili osnove 3D modeliranja i saznali kako se izrađuju digitalni likovi, predmeti i okruženja u video igrama. U drugom dijelu radionice upoznali su se s pojmom game enginea – programskog sustava koji omogućuje izradu, vizualizaciju i pokretanje video igara, te kroz kviz provjerili svoje novo stečeno znanje.

Učimo kroz igru: Završni dan radionica u Zdravstvenoj školi Split

Tijekom petka, 31. listopada 2025., učenici su sudjelovali na sljedećim predavanjima i radionicama:

  • Uvod u level dizajn
  • Radionica izrade levela
  • Dizajn likova
  • Radionica dizajna likova

Učenici su istraživali proces izrade levela (razina igre) – planiranje prostora, izazova i interakcije igrača s okruženjem. Kroz radionicu dizajna likova upoznali su se s osnovama vizualne komunikacije i kreativnog oblikovanja, stvarajući vlastite koncepte likova i herojskih priča.
Završetkom petodnevnog programa učenici su pokazali koliko STEM, umjetnost i igra zajedno mogu potaknuti kreativnost, suradnju i kritičko razmišljanje.

 

Radionice je proveo Stefan Majnarić, promotor STEM-a iz udruge Igra znanja, uz podršku nastavnica Ivane Bokan i Elze Kujundžić iz Zdravstvene škole Split.

Projekt „Učimo kroz igru – drugi dio“ sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda Plus (ESF+) i Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.

 

 

 

 

 

Skip to content