Učimo kroz igru: realizacija pet dana radionica u Zdravstvenoj školi Split
Učimo kroz igru: Prvi dan radionica u Zdravstvenoj školi Split
U okviru aktivnosti 3.1. Promocija STEM područja kroz organizaciju manifestacija i znanstveno-popularnih događanja za djecu i učenike, u Zdravstvenoj školi Split završio je petodnevni ciklus radionica u sklopu projekta „Učimo kroz igru – drugi dio“ (SF.2.4.06.04.0024).
Tijekom prvog dana radionica, održanog u ponedjeljak 27. listopada 2025., učenici su sudjelovali na predavanjima i kvizovima na sljedeće teme:
- Povijest video igara
- Uloge u industriji video igara
- Kviz – Povijest video igara
- Kviz – Uloge u industriji video igara
Kroz razgovor i interaktivne zadatke učenici su naučili kako su se videoigre razvijale od prvih jednostavnih formata do suvremenih edukativnih alata te upoznali različita zanimanja koja se kriju iza razvoja jedne igre – od dizajnera i programera do umjetnika, scenarista i testera.
Tijekom drugog dana radionica, održanog u utorak 28. listopada 2025., učenici su sudjelovali na predavanjima i radionicama na teme:
- Uvod u game design
- Radionica osmišljavanja igre
- Igranje edukativne igre Earth Rising
- Prijedlozi za poboljšanje igre Earth Rising
Učenici su upoznali osnovne principe game dizajna, istraživali što čini igru zabavnom i poučnom te kroz vlastite ideje pokušali osmisliti vlastite koncepte igara. Nakon toga su igrali edukativnu videoigru Earth Rising i kroz analizu predlagali načine kako dodatno poboljšati njezine mehanike i dizajn.
Tijekom trećeg dana radionica, održanog u srijedu 29. listopada 2025., učenici su sudjelovali na predavanjima i radionicama na sljedeće teme:
- Korištenje motion capture tehnologije u medicini
- Kviz – Korištenje motion capture tehnologije u medicini
- Kako se odgovorno koristiti s ChatGPT-em
- Demonstracija odgovorne izrade prezentacije preko ChatGPT-a
Učenici su saznali kako se motion capture tehnologija koristi u medicini, primjerice u rehabilitaciji, praćenju pokreta i znanstvenim istraživanjima. Drugi dio dana bio je posvećen odgovornom korištenju umjetne inteligencije, gdje su učenici kroz praktičan primjer naučili kako ChatGPT može pomoći u obrazovanju i izradi prezentacija, uz poštivanje etičkih načela i provjeru izvora
Tijekom četvrtog dana radionica, održanog u četvrtak 30. listopada 2025., učenici su sudjelovali na predavanjima i kvizovima na sljedeće teme:
- Kako se rade 3D modeli za video igre
- Kviz – Kako se rade 3D modeli za video igre
- Što je game engine?
- Kviz – Game engine
Učenici su naučili osnove 3D modeliranja i saznali kako se izrađuju digitalni likovi, predmeti i okruženja u video igrama. U drugom dijelu radionice upoznali su se s pojmom game enginea – programskog sustava koji omogućuje izradu, vizualizaciju i pokretanje video igara, te kroz kviz provjerili svoje novo stečeno znanje.
Učimo kroz igru: Završni dan radionica u Zdravstvenoj školi Split
Tijekom petka, 31. listopada 2025., učenici su sudjelovali na sljedećim predavanjima i radionicama:
- Uvod u level dizajn
- Radionica izrade levela
- Dizajn likova
- Radionica dizajna likova
Učenici su istraživali proces izrade levela (razina igre) – planiranje prostora, izazova i interakcije igrača s okruženjem. Kroz radionicu dizajna likova upoznali su se s osnovama vizualne komunikacije i kreativnog oblikovanja, stvarajući vlastite koncepte likova i herojskih priča.
Završetkom petodnevnog programa učenici su pokazali koliko STEM, umjetnost i igra zajedno mogu potaknuti kreativnost, suradnju i kritičko razmišljanje.
Radionice je proveo Stefan Majnarić, promotor STEM-a iz udruge Igra znanja, uz podršku nastavnica Ivane Bokan i Elze Kujundžić iz Zdravstvene škole Split.
Projekt „Učimo kroz igru – drugi dio“ sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda Plus (ESF+) i Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.
