« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
RADNO VRIJEME SA STRANKAMA
„Mladi istraživači“ su izvannastavna školska aktivnost iz fizike koja okuplja učenike svih razreda škole, a čiji je rad započeo u listopadu 2013. godine. Jedno od glavnih obilježja grupe je interdisciplinarnost, cilj je približiti fiziku i nove znanstvene spoznaje učenicima, popularizacija znanosti i motiviranje mladih naraštaja za istraživanje i stjecanje znanja.
Voditelji grupe fizičara su nastavnice Marija Jurišić Šarlija i Ana Paradžik.
Jedna od najizazovnijih grana fizike i znanosti općenito je fizika elementarnih čestica. Učenici su uz mentoriranje nastavnice M. J. Šarlije istraživali gdje se i kako elementarne čestice proučavaju, kako se proizvode, zašto se ubrzavaju i zašto se sudaraju? Te su napisali izvješće ( digitalni plakat- Canva ili strip- Pixtoon ili prezentacija - Emaze) o najvećim ubrzivačima današnjice koji se nalaze u laboratorijima CERN-a. Tema je bila povezana sa Lorentzovom silom - https://wke.lt/w/s/hkfU7e
Neke o radova možete pogledati na linku - https://padlet.com/msjurisic1/okbzwopgg0rp
Učenici prvih razreda (trigonometrija pravokutnog trokuta - https://wke.lt/w/s/Ulz7E9 ) su uz mentroriranje nastavnice M. J. Šarlije istraživali koliko se matematike krije u egipatskim piramidama i zvjezdanom nebu (Ljetni trokut). Svoje istraživanje prikazali su digitalnim plakatom izrađenim pomoću alata npr. Canva, Genially ...Neki si učenici izradili i web stranicu - https://bit.ly/3djgspH
Poveznice na svoje digitalne plakate prenijeli su na online zid kreiran u Padletu - https://padlet.com/msjurisic1/r4bsaa5ywv94238v
Grafički organizatori znanja odnosno mentalna (umna ) mapa korisna je kao motivacijsko sredstvo.Njena izrada uključuje sve kognitivne funkcije mozga. Upućuju učenika na povezanost ključnih činjenica, na njihov slijed, otkrivanje uzročno-posljedičnih odnosa i sistematizaciju velike količine informacija. Crtanje i šaranje pomažu koncentraciji, također potiču učenika na aktivnost, pružaju veliku mogućnost individualizacije u nastavi ( od najjednostavnijih oblika mapa sa slikama do složenijih tekstualnih oblika). Vrlo su korisne i učenicima pri ponavljanju jer su sve informacije na jednoj stranici, pa mozak učenika to može „fotografirati“.
Učenici drugih razreda izradili su u digitalnim alatima mentalne mape - ELEKTRODINAMIKA. Njihove mentalne mape možete pogledati na poveznici - https://padlet.com/msjurisic1/nmofknt977cb
Međunarodni dan izumitelja obilježava se 9. studenoga na dan rođenja američke filmske glumice i izumiteljice Hedy Lamar. To je dan koji slavi pridonose svih genija sa svih strana svijeta, njihove izume koji su nam omogućili lakši život. Možemo samo zamisliti gdje bismo bili i kako bismo se osjećali da netko nije izumio električnu žarulju, kameru, računalo…
Izumitelji su posebni ljudi, vizionari, znatiželjnici, osobe nemirnog duha u potrazi za nečim novim, boljim, drugačijim.