preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
O državnoj maturi

 

Gradska knjižnica

H N K

GKM

GRADSKO KAZALIŠTE MLADIH 

Kino Zlatna vrata
Brojač posjeta
Ispis statistike od 27. 10. 2009.

Ukupno: 4053360
Ovaj mjesec: 6296
Ovaj tjedan: 2994
Danas: 324
Vrijeme u Splitu

InfoZona

 

korisne teme

Dragi roditelji, ovdje ćemo pripremati zanimljive sadržaje koji bi vam mogli koristiti u vašim zadaćama roditelja.

Predlažemo vam da sudjelujete s prijedlozima tema koje možete uputiti :

Ines Roso Perić, šk.psih. : ines.roso-peric@skole.hr

Sanja Perić, šk.pedag. : sanja.peric3@skole.hr

 ___________________________________________________________________________

Kako komuniciramo?

Komunikacija je dinamičan i složen proces u kojem ljudi primaju i šalju verbalne i neverbalne poruke da bi razumjeli druge i da bi drugi razumjeli njih. (Havelka, 1998.)

Međusobno možemo komunicirati agresivno, pasivno ili asertivno.

Osobe koje komuniciraju agresivnim stilom najčešće samo zahtijevaju i naređuju. Osobe s ovakvim stilom komuniciranja ne priznaju svoje pogreške i često optužuju i krive druge. Kad kritiziraju usmjereni su na osobu a ne na njeno ponašanje. Ne slušaju sugovornika i često ga prekidaju, zure u njega, glasno govore i agresivno gestikuliraju. 

Osobe pasivnog stila komuniciranja većinom šute a ako govore puno pričaju a malo toga kažu. Izbjegavaju raspravu i ne izražavaju svoje mišljenja. Često se ispričavaju, tiho govore i ne gledaju sugovornika u oči.

Osobe asertivnog stila komuniciranja znaju aktivno slušati, jasno, konkretno i direktno iznose svoje misli bez okolišanja. Iskazuju svoja očekivanja i osjećaje, preuzimaju odgovornost za svoja djela i riječi. Prigovore izriču na pozitivan način i znaju pohvaliti druge. Osoba ovakvog stila komuniciranja spremna je ispričati se kad pogriješi.

 ________________________________________________________________

Koji je vaš stil roditeljstva?

 

Biti roditelj predstavlja važnu ulogu u životu odrasle osobe. Velik dio svog života provedemo učeći, stječući nova znanja i vještine. Međutim, za  zahtjevnu ulogu roditelja nije potrebno provesti niti jedan dan u školskoj klupi? Je li to opravdano?

Roditelji koli žele dobro odgojiti svoju djecu  trebaju prihvatiti činjenicu da cijeli život traje i odgoj njih samih. Roditelji odnosom prema sebi, prema drugima, prema svojim obvezama, stavovima koje pokazuju odgajaju svoju djecu. Vrlo je važno kakve su roditeljske vrijednosti i koji su prioriteti roditelja jer će te vrijednosti i prioriteti utjecati na razvoj ličnosti samog djeteta.

Mnogi istraživači nastojali su utvrditi kakvi stilovi roditeljstva postoje i što je karakteristično za pojedini stil. Kad se govori o stilovima roditeljstva oni se obično promatraju kroz dvije dimenzije – emocionalna toplina i kontrola.

Pročitajte opise pojedinog roditeljskog stila i pokušajte se pronaći u nekom od njih!

Autoritarni stil roditeljstva je vrlo krut stil roditeljstva. Roditelji  nastoje oblikovati, kontrolirati i vrednovati ponašanja svoje djece s obzirom na unaprijed određen skup pravila koji su sami usvoji i odredili kao jedini ispravan. Ne objašnjavaju pravila, kazne i zabrane. Roditelji koji pokazuju ovakav stil roditeljstva visoko su na dimenziji kontrole ali nisko na dimenziji topline. Djeca ovakvih roditelja su poslušna sve dok se boje da će biti kažnjeni ako se ne pridržavaju pravila. Međutim, kad procjene da ih roditelji ne mogu više kontrolirati često se ponašaju agresivno.

Permisivni stil roditeljstva karakteriziraju mali zahtjevi prema djeci, nedostatak pravila i granica, nedosljednost u reakcijama roditelja na djetetova ponašanja. Isto djetetovo ponašanje nekada može dovesti do kazne a nekada može biti u potpunosti prihvatljivo.  Ovakvi roditelji visoko su na dimenziji emocionalne topline ali su nisko na dimenziji kontrole. Djeca ovih roditelja obično su nezrela, nesigurna u sebe i svoje ponašanje, zabrinuta.

Autoritativni stil roditeljstva temelji se na jasnim pravilima ponašanja. Roditelji potiču razgovor s djecom, osluškuju potrebe djece, žele znati kako se njihova djeca osjećaju i što misle, usmjeravaju djetetove aktivnosti na razuman način. Ovakvi roditelji postavljaju pravila, objašnjavaju razloge postojanja tih pravila i dosljedno reagiraju na poštivanje i nepoštivanje pravila. Roditelji autoritativnog stila visoko su na dimenzijama emocionalne topline i kontrole a njihova djeca sigurna su u sebe, imaju visoko samopoštovanje, rjeđe iskazuju rizična ponašanja.

        Zanemarujući roditeljski stil karakterizira nedostatak nadzora na djecom, nedostatak pravila i granica ali i nedostatak topline i potpore. Dijete ovakvih roditelja je neprijateljski raspoloženo prema roditeljima, pokazuje otpor, ne stječe društvene kompetencije i neuspješno je u školi. Kao adolescent pokazuju različite oblike neprihvatljivog ponašanja.

 

Prepoznajete li se u nekom od ovih stilova? Treba li vaš roditeljski stil neke promjene? 

____________________________________________________________________________

Politika privatnosti

Upotrebljavamo kolačiće (cookies) kako bismo poboljšali vaš doživljaj na našoj mrežnoj stranici. Nastavkom pretraživanja ove mrežne stranice pristajete na naše korištenje kolačića. Saznajte više čitanjem teksta na poveznici pravila privatnosti


Tražilica



Kalendar
« Kolovoz 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Oglasna ploča

E - DNEVNIK


e-Škole EDUKACIJA

Sigurnost na netu

Office 365


Samsung school


Samsung School


e-Škola


Pitaj ne skitaj

mladi-za-mlade2


 


MATURANTI


Anketa
Što misliš o uvođenju e-Dnevnika u nastavu?






Korisni linkovi

Forum
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Novosti iz CARNeta
CARNet
02.08.2018. 13:06
Pilot projektom e-Škole započela digitalna transformacija škola u Hrvatskoj
Škole koje sudjeluju u CARNET-ovom pilot projektu "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola" značajno su napredovale u primjeni digitalnih tehnologija, pokazuju rezultati završnog vrednovanja digitalne zrelosti škola koje su CARNET i Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu (FOI), akademski partner na projektu, proveli u razdoblju od veljače do travnja ove godine.

18.07.2018. 12:28
Svečano potpisan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za strateški projekt Hrvatski znanstveni i obrazovni oblak (HR-ZOO)
U srijedu, 18. srpnja 2018. godine u Ministarstvu znanosti i obrazovanja potpisan je Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za strateški projekt „Hrvatski znanstveni i obrazovni oblak (HR-ZOO)", referentnog broja KK.01.1.1.08.0001, u okviru „Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. -2020."

02.07.2018. 10:31
Ministarstvo znanosti i obrazovanja, CARNET i UNESCO surađuju u pripremi Strategije digitalne zrelosti škola
U sklopu provedbe projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)“ u Zagrebu se, od 2. do 4. srpnja 2018. godine, održava posljednja radionica Povjerenstva za izradu Strategije digitalne zrelosti škola. Radionicu organizira Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET kao nositelj pilot projekta e-Škole, u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja te stručnjacima iz UNESCO-a.





preskoči na navigaciju