« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
RADNO VRIJEME SA STRANKAMA
Literatura:
https://www.medijskapismenost.hr/sigurnost-na-internetu/
https://csi.hr/prevencijom-do-kulture-nenasilja/
https://csi.hr/edukativni-materijali/
Teme:
1. https://csi.hr/2022/11/14/sto-je-sextortion-i-kako-se-zastititi/
https://csi.hr/2022/10/10/novosti-na-tiktok-u-tiktok-now/
4. https://www.medijskapismenost.hr/nacionalna-kampanja-o-online-nasilju-prema-zenama/
5. https://www.medijskapismenost.hr/metaverzum-trebamo-li-se-bojati-zivota-u-virtualnoj-stvarnosti/
6. https://www.medijskapismenost.hr/redovito-ih-prihvacate-ali-znate-li-sto-su-zapravo-kolacici/
7. https://www.medijskapismenost.hr/kako-se-zastititi-od-krade-online-identiteta/
https://csi.hr/2023/09/28/aplikacije-za-sigurno-cuvanje-lozinki/
8. “Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu”
https://csi.hr/2023/09/27/uklanjanje-i-zamucivanje-eksplicitnih-slika-objavljenih-bez-pristanka/
9. https://www.medijskapismenost.hr/grupe-mrznje-na-internetu/
https://csi.hr/2023/05/04/nasilje-medu-djecom-i-mladima-tragedija-u-beogradu-utjecaj-medija/
10. https://www.medijskapismenost.hr/tko-su-internetski-trolovi/
11. https://csi.hr/2023/09/28/algoritmi-na-drustvenim-mrezama/
12. https://drive.google.com/file/d/1-M6emejFfyfOjXgt93f-UjJYmJd_ASYy/view
Zauzete teme: 1b A grupa: 4, 7, 6, 3, 10, 2, 9, 11, 8, 5
1 c B grupa: 1, 3, 4, 7, 8, 5, 2, 10, 12, 9, 6, 11
[Izvorna veličina] Digitalni mediji i psihofizičko zdravlje – kopija, autor: suzana.ruzic@skole.hr
[Izvorna veličina] Digitalni mediji i psihofizičko zdravlje, autor: suzana.ruzic@skole.hr
Što kad pod utjecajem medija djevojka misli da nije dovoljno lijepa
U današnje su vrijeme nametnuti određeni stavovi po pitanju ljepote. No, zar je ljepota broj? Zar je ljepota naše tijelo?Mediji nam, iako toga nismo ni svjesni, neprestano nabijaju komplekse i ruše samopouzdanje. Svakog dana viđamo ljepotice sa savršenim tijelom, licem, ili pak kosom. Svakog dana kada stanemo ispred ogledala uspoređujemo se i težimo biti kao te djevojke sa slika. No, tada obično nismo ni svjesni svih tajni i laži koje se kriju iza takvih slika.
Utjecaj nasilnih videoigara na razvoj djece
Mnoga djeca, mladi, pa i odrasli danas uistinu puno vremena provode igrajući videoigre. Nekako se čini da svi oni uživaju tako provoditi svoje slobodno vrijeme. No, gledamo li na ''duge staze'' to može postati prava ovisnost. O prednostima i manama videoigara možete pogledati u nastavku.
Gdje je izlaz i kome se obratiti?
Zlostavljanje online
Danas se, osim sa zlostavljanjem na ulicama, susrećemo i sa svakodnevnim zlostavljanjem preko interneta. Internet nam nudi niz mogućnosti zlostavljanja, i to verbalnim putem, naravno. Ali, svi se možemo složiti da katkada riječi više bole nego udarci. Svatko od nas je barem jednom iskusio nekakvu vrsta nasilja preko interneta.
Empatija
mati empatiju, točnije, nositi je negdje u sebi-to je najveći dar i najljepša ljudska osobina. Imati mogućnost postaviti se u tuđe cipele i proživjeti njihovu situaciju daje nam stvarnu sliku o ljudima i njihovim osjećajima. Ukoliko u sebi nosimo empatiju, nikada nećemo previše rano osuđivati ili činiti stvari za koje mi ne bi željeli da drugi nama čine.
Brain Gym počiva na temeljima neuroznanosti. Brain Gym je program koji se sastoji od dvadesetak jednostavnih i ugodnih pokreta koji poboljšavaju vještine učenja.
Jedna od prvih definicija medijske pismenosti
- „sposobnost građana da ostvare pristup, analiziraju i proizvode informacije u određene svrhe“
dali su stručnjaci na konferenciji u Washingtonu 1992. na kojoj se zalagalo da medijska pismenost postane obavezan predmet u američkim državnim školama.
Preporučili su da obrazovanje iz medijske pismenosti bude široko i da obuhvaća građansku obaviještenost, estetsko ocjenjivanje i izražavanje, društvenu angažiranost, samopoštovanje i potrošačku svijest.
Realizacija projekta: SIGURNOST NA INTERNETU
Voditeljica: Željana Ritaž, 2. b
Mjesto događanja: Multimedijska dvorana
Datum: 12.02.2019.
Sudionici: učenici prvih i drugih razreda (1.a,b,d,e,f,g, 2.a,b)
Mentorice: Suzana Ružić Mateljan, prof.
Mirjana Gaćina Bilin, prof.
Pročitajte više pod "opširnije" te pogledajte program događanja u priloženom dokumentu.
Ljudi često ne razmišljaju je li medijski sadržaj lažan ili istinit.
Prihvate ga takvog kakav jest, a da pri tom kritički ne promišljaju o samom sadržaju. To je veliki problem današnjice budući je lako manipulirati ljudima koji nemaju vlastite stavove i sposobnost kritičkog razmišljanja.
Zato moramo mlade učiti da se bore za sebe i svoja prava. Ne vjerujte svemu što vidite!
Mnoge slike na internetu šire lažne informacije. Pri tom su gotovo uvijek uređene s raznim alatima za obradu fotografija.
Provodeći previše vremena na društvenim mrežama i gledajući svakodnevno takve slike, adolescenti stvaraju nedostižne ideale te se pri tom osjećaju loše zbog svog izgleda. Često dolazi i do diskriminacije pojedinaca koji odstupaju od standarda i nametnutog mišljenja društva.
Društvene mreže loše utječu na društvo, gubimo sposobnosti komunikacije, pismenosti, razvijanja stavova i kritičkog mišljenja.
Medijska pismenost je mogućnost analize, kritičkog vrednovanja, postavljanja stavova i stvaranja novog medijskog sadržaja.
Nina Grbić, 1.f