« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
RADNO VRIJEME SA STRANKAMA
Prvi Svjetski dan statistike, koji je započeo 2010. godine, obilježava se svakih pet godina prema odluci Generalne skupštine UN. No, kako bi se očuvala svijest o važnosti statistike i tijekom između tih petogodišnjih obilježavanja, Europski statistički ured, Eurostat, odlučio je proglasiti 20. listopada kao Europski dan statistike. Iako se često čini kao suhoparna znanost, statistika je ključna za razumijevanje svijeta oko nas. Od ocjena na školskim ispitima, sportskih rezultata, cijena proizvoda u trgovinama do gužvi u prometu, statistika nam pomaže sagledati i shvatiti okolinu u kojoj živimo. Europski dan statistike podsjeća nas na to da statistika nije rezervirana samo za stručnjake, već je važna svima, bez obzira na dob.
U Zdravstvenoj školi smo obilježili Europski dan statistike kroz raznovrsne aktivnosti na satovima Matematike. Kako bi bolje razumjeli svijet oko sebe, učenici su sudjelovali u različitim aktivnostima usmjerenim na istraživanje statistike u svakodnevnom životu. Radionice su uključivale obradu i analizu podataka o raznim temama kao što su vlažnost zraka, datum i mjesec rođenja, tjelesna masa i visina učenika, pa čak i matematička konstanta π s različitim brojem decimala. Nakon prikupljanja podataka, učenici su se upustili u njihovu analizu i prezentaciju koristeći različite tablice i dijagrame (stupčasti, kružni, linijski dijagram, brkata kutija…). Također, učenici su koristeći ponuđene dijagrame razvijali svoje statističke vještine osmišljavanjem matematičkih zadataka koji su se temeljili na tim dijagramima. Ova aktivnost je potaknula njihovu sposobnost analize i interpretacije podataka, što je ključna komponenta matematičkog razvoja.
Jedan od najkreativnijih aktivnosti Europskog dana statistike je izrada plakata. Učenici su imali priliku odabrati teme koje su ih zanimale i potom su prikupljali podatke te ih obrađivali. Tematski raspon bio je raznolik, od analize vremena provedenog na mobilnim telefonima i korištenja aplikacija poput WhatsApp-a i Snapchat-a do istraživanja prosječnih dnevnih temperatura zraka u rujnu te analize uspjeha hrvatske nogometne reprezentacije.
Rezultate ovih istraživanja i učeničkih plakata možete pregledati na sljedećoj poveznici https://bit.ly/EuropskiDanStatistike .