preskoči na sadržaj

Zdravstvena škola Split

Login
NASTAVA NA DALJINU

E - DNEVNIK



Office 365

EDIT code school

BRINI O SEBI!

 




 

RAZGLEDNICA IZ VUKOVARA


CRVENI KRIŽ

e-Škole EDUKACIJA


EMA


 

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

MATURANTI

e-Škola

Pitaj ne skitaj

mladi-za-mlade2

 

Anketa
Što misliš o uvođenju e-Dnevnika u nastavu?





Forum
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Novosti iz CARNeta
PISARNICA/REFERADA

RADNO VRIJEME SA STRANKAMA 

  RADNIM DANOM
 
od 11:00 do 15:00 sati
 
Stranke se sa svojim zahtjevima trebaju prvo obratiti na e-mail
 split@zdravstvenaskola.hr
 
IZDAVANJE POTVRDA

Učenici i roditelji, mogu kroz e-Dnevnik ispisati potvrdu kojom se dokazuje da je učenik u aktualnoj školskoj godini upisan u školu kao redoviti učenik odnosno da ima status redovitog učenika. U padajućem izborniku potrebno je odabrati svrhu potvrde.

 

H N K

Brojač posjeta
Ispis statistike od 27. 10. 2009.

Ukupno: 5405760
Ovaj mjesec: 6507
Ovaj tjedan: 1897
Danas: 19
GKM

GRADSKO KAZALIŠTE MLADIH 

Gradska knjižnica

Vrijeme u Splitu

InfoZona

 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
TERENSKA NASTAVA PRETRAGE VODA - Pročišćavanje vode
Autor: Tea Carić, 15. 6. 2023.

Dana 25. svibnja 2023. godine u sklopu nastavnog predmeta Pretraga voda bili smo na terenskoj nastavi, uz pratnju profesorice Tee Carić. Posjetili smo  Vodovod i kanalizacija Split- jedinica CUPOV (centralni uređaj za pročišćavanje vode) Divulje, te pročišćivač pitke vode (rijeke Cetine) Zagrad pored naselja Gata – Vodovod Omiš. Svrha terenske nastave je bila vidjeti u praksi način rada pročišćavanja pitke vode i kanalizacije tj. otpadne vode. S našim mini busom uputili smo se put Divulja.

Kako nam je bilo pročitajte i pogledajte pod opširnije. 


U prvoj fazi pročišćavanja vode u CUPOV-a Divulje vidjeli smo mehaničko pročišćavanje vode kojim se uklanjaju krupne, raspršene i plutajuće tvari. Otpadne vode dotječu iz mreže naselja Kaštela preko CS Resnik, a iz smjera Trogira preko CS Brigi te iz Zračne luke Split. Po izlasku iz cjevovoda, voda dotječe glavnim kolektorom do ulaza u objekt rešetki CUPOV-a. Na ulazu u zgradu ugrađene su dvije rešetke čija je uloga izdvajanja najgrubljih sadržaja iz sirove otpadne vode.

Kod mehaničkog pročišćavanja postoji češalj koji gura otpad, kamenčiće, pijesak i dr. Taj zaostali pijesak u vodi se miješa sa vodom i onda prolazi kroz pumpu gdje se pomoću centrifugalne sile odvaja od vode. Sustav za odvajanje pijeska i masnoća sastoji se od pokretnog mosta i uronjive crpke za prebacivanje pijeska prema uređaju za ispiranje.

Svi zatvoreni prostori u kojima su neugodni mirisi riješeni su odsisnim ventilacijskim podsustavom, s ventilacijskim kanalima koji vode na zajednički uređaj za pročišćavanje zraka-biofilter. Taj biološki filter se u budućnosti očekuje.

Nakon stručnog posjeta u Divuljama uputili smo se prema pročiščivaću Cetine u Zagradu. Vozili smo se preko Žrnovnice i Srinjina do spomenika Mile Gojsalić povijesne junakinje koja je odigrala važnu ulogu u borbi protiv Turaka, tu smo se slikali jer je pogled bio zapanjujući. Stigli smo u Zagrad, tamo su nas dočekali ljubazni djelatnici i voditelj uređaja koji su nas proveli kroz detaljan proces pročišćivanja vode, sve od dotoka rijeke Cetine do vode za piće koju pijemo u kućanstvima.

Prvo smo se popeli na kat i zastali u otvorenoj prostoriji odakle voda kreće. Jedan dio vode iz Zakućca se uzima za pročišćavanje tj.dobivanje pitke vode, a drugi dio odlazi u taložnik. U taložniku se talože krupni dijelovi pijeska, granje, kamenje, lišće i dr. Ta se nečistoća sedimentira,a čista voda se diže i preljeva preko češljeva. Nakon toga voda teče kroz kanal i odlazi u drugi sistem i ulazi u uređaj.

Zanimljiva činjenica koju smo naučili je to da su PASTRVE najbolji indikator zagađenja vode. Kako? Pa ako one uginu to nam je znak da nešto ne valja tj. da voda nije higijenski ispravna.

Nakon toga odlazimo u drugu prostoriju gdje se nalazi 12 bazena. Ti bazeni se moraju svaki dan oprati jer voda koja dođe sa sobom donese preostale nečistoće. Kod ispiranja tih bazena dolazi do pjenušanja vode i pojave mjehurića na površini vode (jacuzzi). Na taj se način sva mutež digne i tako se bazeni očiste.

U sljedećoj prostoriji slušali smo o kemijskoj dezinfekciji vode. Tu se nalaze četiri bazena u kojima se odvijaju tri faze pročišćavanja s kvarcnim pijeskom. Proces pročišćavanja s kvarcnim pijeskom i šljunkom te zrakom pročišćavaju vodu od većih onečišćenja sve do završne faze kloriranja koja se vrši sa natrijevim hipokloritom. VODA SE NIKAD NE SMIJE PREKLORIRATI jer prevelika količina klora može štetiti zdravlju ljudi. Ispod se nalaze tzv. labirinti gdje se ta voda rotira i miješa sa Cl da bi se Cl u vodi ravnomjerno rasporedio.

Nakon toga spustili smo se stubama u tzv. podrum gdje se nalazi fizikalno čišćenje vode. Tu se nalaze cijevi koje se spajaju u jednu veliku cijev i ta cijev ide ispod zemlje cestom. I tako jedan dio vode ide za Omiš, a drugi dio na otoke Brač, Hvar, Šoltu i dr. Područja koja su uzvišena kao što su gornja Poljica (Naklice,Gata) za njih postoje pumpe. Pomoću njih voda se pumpa i odiže 150-160 m i tako opet ide cestom do potrošača.

Predzadnja prostorija služi za proizvodnju natrijeva hipoklorita. U salamuri se miješa obična voda sa 100% čistim NaCl-om, te sustav katode i anode gdje se lužina i klor spoje i dobije se 5% natrijev hipoklorit.

Došli smo i do posljednje prostorije i faze gdje kemičarka na terenu uzima uzorak sirove i obrađene vode i donosi je u laboratorij na kemijsku i mikrobiološku analizu (prisustvo E.coli, Clostridium perfringens..). Tada mjeri u vodi Cl, mutnoću, salinitet, organske tvari, pH… Mutnoća vode se mjeri tako što se boca vode promućka i stavi na svijetlo (max. dozvoljena mutnoća je 4 NTU). Ujedno mora pratiti dozvoljene doze klora koja iznosi max. 0,5 mg klora/l . Nakon završenog procesa kloriranja i potvrde da ima dovoljno rezidualnog klora (kojeg mora biti da budemo sigurni da je dezinfekcija vode uspješno obavljena) tek tada voda može ići cjevovodom do potrošača.

Tako je završilo naše malo putovanje. Naučili smo mnogo novih stvari, vidjeli kako izgleda proces pročišćavanja voda, družili smo se i uživali te jedva čekamo slijedeću terensku nastavu.

Gabriela Nazor, 3E





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Nulta tolerancija na nasilje!

Klikom na fotografiju otvorite virtualni sandučić i ostavite poruku.

OBAVIJEST O REZULTATIMA NATJEČAJA ERASMUS+ 2022

   
BR. PROJEKTA: 2022-1-HR01-KA122-VET-000077354
Zdravstvenoj školi Split su dodijeljena sredstva za provedbu projekta mobilnosti 20 učenika i 2 nastavnika u pratnji u sklopu projekta Erasmus+ ključne aktivnosti 1 u području strukovnog obrazovanja po nazivom "NOVE VJEŠTINE ZA NAS". Odobreno je ukupno 56.138,00 EUR. Planirana je mobilnost u Dublin, Irska, u ožujku 2023. godine s ciljem obavljanja stručne prakse. Trajanje samog projekta je 12 mjeseci  (01.09.2022.-31.08.2023. god)

Tjedan cjeloživotnog učenja

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih kontinuirano provodi aktivnosti usmjerene na promociju cjeloživotnog učenja te organizira nacionalnu obrazovnu kampanju Tjedan cjeloživotnog učenja koji se ove godine održava od 26.9. do 2.10. 2022.

Tjedan cjeloživotnog učenja svake se godine obilježava u brojnim zemljama na svim kontinentima i s istim ciljevima: senzibilizirati javnost za izgradnju pozitivnog ozračja o važnosti i potrebi cjeloživotnog učenja, promicati kulturu učenja te potaknuti osobnu motivaciju pojedinaca za uključivanje u procese cjeloživotnog učenja.

Nastavnici naše škole uključili su se u provedbu Tjedna cjeloživotnog učenja.

Živimo u vremenu u kojem smo sve više izloženi Sunčevom zračenju uz trend porasta kožnih novotvorina. Više o ovoj temi moći ćete poslušati u četvrtak, 29.9.2022. u 19 sati u online predavanju  Katije Biskupović, dr. med. i  Silvane Karabatić Knezović, dr.med. “Koža pamti" - faktori rizika za razvoj malignih novotvorina kože” putem poveznice. Očekivano trajanje predavanja je 60 minuta.

Prema definiciji Svjetske zdravstvene organizacije oralno zdravlje je stanje zdravih i za funkciju sposobnih zuba i njihovih potpornih tkiva uključujući zdravlje svih dijelova usne šupljine koji sudjeluju u žvakanju. Žvačna funkcija nije jedini cilj u očuvanju oralnog zdravlja nego važnu ulogu imaju i estetika i fonacija. U petak, 30.9.2022. u 13.15 sati u multimedijskoj dvorani škole poslušajte predavanje “Prevencija i zaštita oralnog zdravlja, uloga medinciske sestre i dentalnog tehničara/ke u dentalnom timu” koje će održati Tomislav Buljubašić, dentalni tehničar, Jelena Šilić, dentalna tehničarka i Mira Talaja, mag. med. techn.

Pridružite se ovim zanimljivim predavanjima!


POZIV UČENICIMA (2. i 3. razreda te 4. A i B)

Dragi učenici,

pozivamo vas da i vi budete dio 13. Smotre „E-medica“ koja će se održati 30.rujna – 2.listopada 2022. u Termama Tuhelj. Projekt E-medica predstavlja virtualnu zajednicu svih zdravstvenih škola RH i inozemnih škola (Slovenija, Srbija, Makedonija). Više o samom projektu pročitajte dokumentu https://bit.ly/E-MEDICA, a na poveznici https://adobe.ly/3DlAvmX pogledajte kako nam je bilo na 12. Smotri.

Ukoliko želite biti dio ove velike i hvalevrijedne Smotre na poveznici https://bit.ly/MOTIVACIJSKO-PISMO  napišite svoje motivacijsko pismo (ROK:21.rujna 2022.) zašto baš vas da odaberemo. Oni najkreativniji kreću na „avanturu” – puno lijepih druženja, stjecanja novih prijateljstava i novih znanja.

ŠKOLSKI KOORDINATOR: Marija Jurišić Šarlija

Priloženi dokumenti:
provjera znanja - if.xls

preskoči na navigaciju