« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
RADNO VRIJEME SA STRANKAMA
Orange Colored Boy Silhouette Illustrated Leader Themed Book Cover, autor: Ana Olujic
Beige and Gray Simplified Professional Portrait University Research Poster, autor: Luce Škarica
Brown and Orange Neutral Delicate Organic Fashion Marketing Video Presentation, autor: Lara Mešin
Utjecaj medija na dječji razvoj, autor: Luce Škarica
Upute za izradu plakata
* Plakati se izrađuju pomoću alata canva (canva.com).
* Plakati su informativnog karaktera, stoga moraju udovoljavati osnovnim zahtjevima:
* Dimenzija plakata mora biti A2 ili veća, formata .jpeg i .pdf
* Eventualni grafički prikazi (krivulje, tablice, slike) moraju biti označeni (kao na Slici 1.). Plakat mora imati jasno istaknuto i čitljivo ime i prezime autora, razred, školsku godinu i ime i prezime predmetne nastavnice. Ovi se podatci (u obliku kartice) postavljaju na dno plakata (veličina fonta treba biti manja od ostatka teksta).
* U donjem desnom uglu navedite slijedeće:
* U donji lijevi ugao umetnite logo škole (Slika 1).
Slika 1.
Detaljne upute za izradu plakata možete pronaći u dokumentu plakat.pdf.
Domaći rad
1. Zadatak
2. Zadatak
Faktograf je medijska platforma koja je dio međunarodne fack-checking mreže. Fack-checking(hrv. "provjeravanje činjenica") je postupak provjere točnosti, odnosno činjenične utemeljenosti izrečenih tvrdnji i iznesenih podataka koji se pojavljuju u javnom prostoru, najčešće posredstvom različitih medija.
1. vijest
2. vijest
https://gol.dnevnik.hr/clanak/rubrika/nogomet/sandro-tonali-novi-pirlo-koji-nevjerojatno-podsjeca-na-talijansku-legendu---546738.html Link na članak novinara Petra Vidova: https://faktograf.hr/
Izvor:
PRIMJERI NAVOĐENJA REFERENCI U POPISU LITERATURE
Elektronički izvori
Web članak / članak na internetskoj stranici
Primjer 1
Boban, M. (2016, 4. veljače). Sigurnost i turizam. Poslovni turizam. Preuzeto s http://terraconbusinessnews.com/turizam-i-sigurnost-planiranje-sigurnosti-u-turizmukao-znacajan-ekonomski-faktor-uspjesnosti-hrvatske-kao-pozeljne-turistickedestinacije/ (15.09.2016.)
Prezime, inicijal(i) osobe koja je napisala članak. (datum objave). Naslov članka. Naziv internetske stranice. Preuzeto s http://xxxxx (dd.mm.gggg)
Slika preuzeta s internet izvora
Primjer 2
Iznad preuzete slike piše se naziv slike (putem opcije Insert caption), a ispod preuzete slike, veličinom točaka (font) 10, piše se potpuni izvor podataka, koji uključuje direktnu poveznicu. U popisu literature, piše se potpuna referenca.
Knjiga
Primjer 1
Prezime, inicijal imena autora. (Godina izdavanja). Naslov: podnaslov (podatak o izdanju ako je naveden na publikaciji). Mjesto izdavanja: Nakladnik.
Cvrtila, M. i Pavetić, D. (2011). Poslovanje vježbovnih tvrtki putem web aplikacije: priručnik za učenike i nastavnike: modularni kurikulum vježbovnih tvrtki. Zagreb: Ekonomska škola Katarina Zrinski.
Knjiga dostupna online
Primjer 2
Cvrtila, M. i Pavetić, D. (2011). Poslovanje vježbovnih tvrtki putem web aplikacije: priručnik za učenike i nastavnike: modularni kurikulum vježbovnih tvrtki. Preuzeto s http://www.pvt.hr/media/uploads/_docs/mkitpvt.pdf (10.05.2017.)
Mikulić, I. (2016, 12. listopada). I u Slavoniji studenti mogu studirati preko interneta. Glas Slavonije. Preuzeto s http://www.glas-slavonije.hr/314252/7/I-u-Slavonijistudenti-mogu-studirati-preko-interneta (15.05.2017.)
Literatura:
Šojat, L.(2017, 05. lipnja). PROŠIRENE UPUTE ZA CITIRANJE I NAVOĐENJE LITERATURE. Preuzeto s https://www.zrinski.org/media/uploads/nikola- zrinski/dokumenti/upute_za_citiranje_i_navodenje_literature_vszrinski_ver02.pdf (28.01.2019.)
KAKO PREPOZNATI LAŽNE VIJESTI
Kad god koristite medije promišljajte o sljedećim pitanjima:
ŠALABAHTER S PITANJIMA ZA KRITIČKO RAZMIŠLJANJE
http://www.medijskapismenost.hr/salabahter-s-pitanjima-za-kriticko-razmisljanje/
ISTINA ILI LAŽ? 4 PITANJA ZA BRZU PROVJERU VJERODOSTOJNOSTI VIJESTI NA INTERNETU
Besplatne slike
Creative commons je najbolja opcija za legalno i sigurno korištenje sadržaja na webu, budući da postoji velika količina kvalitetnih radova distribuiranih pod ovom licencom. Neke od najpopularnijih stranica za takve radove su:
Autorska prava na Internetu: Pogrešna tumačenja i pravilno korištenje. Virtualna tvornica. Preuzeto s https://www.virtualna-tvornica.com/autorska-prava/ (10.01.2020.)
Video
Plakat
Web stranica
Alati za obradu slika
PhotoScape X
Adobe Photoshop Express
Inkscape
Fresh Paint